Min hemlighet

Min hemlighet…  
(som alla har väntat på att jag ska berätta, nu kommer den).

Ja, det är egentligen ingen hemlighet… men jag har valt att kalla den för en hemlighet, då jag har hållit tyst om den, på sätt och vis… för älsklingen också… men nu vet han om den, och nu är det bra ni andra som är nyfikna och vill veta den… så nu ska ni få veta den… (men jag kan tänka att många av er redan anat det här).


Jo, det är så att jag har en längtan efter att ha ett barn… Ett barn från mig och min älskling Robba… De skulle bli de finaste barnet någonsin, för de barnet skulle dels vara en del av min älskling.
Var enda gång jag håller i ett barn, känner jag mig så glad, och så stolt på något sätt… fast de inte är mitt barn. Jag bara längtar efter ett eget…

 

Men för ungefär 2 år sedan, så vet jag att jag sa:
- Aldrig barn!
Men… det var när jag hade varit hemma hos älsklingen mycket, när han bodde hemma… å då ville man inte ha barn… för där var det så många ungar, på sån liten yta… och vi fick aldrig vara i fred… bara vakta dom…
Nu känner älsklingen… inga barn nu… för han har äntligen blivit fri från sånt… nu kan han och jag bara vara… vi har ingen annan och tänka på, än oss två…
Så ni som går och hoppas, och jämt tror vi ska bli föräldrar… Ni får vänta. Ni behöver heller inte fråga hela tiden… speciellt inte när älsklingen är i närheten (han tycker det är jobbigt)… för han vill vara fri nu ett tag, innan vi får en liten att ta hand om.

 

Men jag har börjat känna, att det skulle vara kul att ha en liten här hemma, att ta hand om… ett barn jag och älsklingen har skapat, det är någonting från oss.
Jag tänker på barn hela tiden… det pirrar nästan till i kroppen när jag får tanken… tänk om jag skulle få bli en mamma till en sån liten.

 

Men jag vill vänta tills min älskling är redo, och vill ha en liten, han också. Jag vill som sagt, dela någonting med honom… och inte kasta in han i någonting han inte vill. Så funkar inte ett bra förhållande.
Sen har han och jag sagt, att vi vill få i ordning på livet lite innan…
- Att han vet mer hur det blir med jobb för honom…  Så vi inte står där, och inte har tillräckligt med pengar…
- Att vi har någon annanstans att bo. Större. Helst ha köpt ett hus innan.
- Samt så är det bra om båda har körkort…
- Resa lite innan också.
- Samt, jag kan inte få barn när jag fortfarande är 19 år… tonåring… Jag måste i alla fall ha fyllt 20 – sträcket…
- Och en annan sak också… (fråga inte)
Ungefär… 

 

Ja, vi vill ha ordning på saker innan en liten kommer, för barnets bästa! Så barnet kan få ett så bra liv som möjligt.

 

Tills vi har fått ordning på de sakerna… och tills älsklingen känner sig redo, och mogen… så får ni vänta… Å tjata inte, det går inte fortare för det… det värsta som kan hända då, är att vi skaffar en liten, å inte är riktigt mogna… å alla vet vad  som kan hända då… när man skaffar barn och inte är redo än, de går för de mesta illa då… Låt oss ta det här i våran takt, så får ni se en liten Robbiana senare! Som kommer vara väl efterlängtad, och älskad!  

 



Jag med älsklingens bror, Milo. Å min längtan efter en egen liten.




 


Kommentarer
Postat av: denise

jag förstog att det var något med barn, jag förstog det. men kan säga såhär att ni gör ett bra beslut som väntar.

kan nog vara bra att vänta, även om du så gärna vill.

det är ändå ett ansvar hela livet man ska ta.

2009-07-12 @ 17:08:55
URL: http://denisehinkelman.blogg.se/
Postat av: Robba

Jättebra skrivet älskling. Du fick verkligen med allt vad du och jag tänker och det var tydligt. Det skulle vara kul med en liten men det är som vi sagt tidigare så mycket mer än bara gull. Jag vill som dig att vi ger barnet en fin start på livet. Om vi skaffar nu, när vi bor i en skruttig liten 2:a och bara du har jobb så kan vi inte ge allt vi vill ge "vårat barn" :P



Jag älskar dig, och kommer alltid att göra det! <3

2009-07-13 @ 22:15:19
URL: http://robbas.blogg.se/
Postat av: Madelene

Bra tänkt och väldigt fint skrivet....En bra start betyder mycket..Kram från svärmorsan...

2009-07-15 @ 13:31:30
Postat av: Elsie Åström

Jahaaaa!! :):), då visste jag ju liiite innan fast inte att det var just det de handlade om :):).



Pusss

2009-07-19 @ 23:28:02
URL: http://elsieastrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0