Unga föräldrar

Alla människor, tidningar... alla säger att nu för tiden så skaffar sigi nte vi oss barn när vi är unga. Utan vi väntar tills blir äldre, runt 30 bast.

Jag säger ingenting om att skaffa barn när man är ung, runt 20 år gammal... är något år yngre.
MEN...
Personligen så tycker jag att man ska ha:
ett stadigt förhållande, som har hållt minst 2år, (så man har lärt känna varandra lite mera)...
Man ska ha gått klart skolan...
Båda, (helst), ha ett fast jobb...

Men det finns folk som inte uppfyller de jag tycker är viktigt, men blir bra föräldrar i alla fall. Det är hetl okej!:)
Men, man ska inte skaffa barn, och sen komma på att man inte har råd... Byta karl hela tiden... Eller de värsta inte vilja ha barn... Så man lämnar bort det hela tiden, ursäktar sig hela tiden, varför man inte vill ha barnet hos sig dygnet runt... Har man skaffat ett barn, kan man räkna med att man inte får så många lediga stunder med sig själv och sin karl, de närmaste i alla fall 15 (18) åren.

Åh, en sak förstår jag inte... varför skaffa barn på en gång i ett förhållande? Andra träffen? När man har barnet i magen, känns det nog bra, men hur ser det ut efter något år? Hur många % lever kvar i samma förhållande då?
Skulle jag och min älskling skaffa barn nu, så skulle nog inte så många reagera... Vi har varit tsm snart 4 ½år... bor ihop, och så... men vi känner oss ändå inte redo... ha ett sånt stort ansvar minst 18 år framåt... nej... man bör tänka mer än 1 gång om man vill ha ett barn... Dom är söta... men det är inte allt, med att ha ett barn.
Sen så mår barn bäst av att alltid ha sin mamma och pappa där, stadigt.

Åh, tänk, vad är inte mer roligt, och mer kärleksfullt, än när två människor planerar att skaffa barn. Säger till varandra att nu vill vi ha barn, och sen när de fåt resultat att de ska få barn... De är kärlek, och glädje!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0