Ekonomi

Jag skriver de här, då JAG tycker det är viktigt. Samt att jag inte tycker om när människor förlitar sin ekonomi på sina nära och kära. Istället för att ta tag i den själv!


Jag är en människa som tycker om ekonomi. Utan jobb, har man inga pengar...
Har man inget sparkonto, har man ingen ekonomi.
-Man måste ha en livlina i sin ekonomi, med sina pengar... Ibland går någonting sönder, ibland fyller någon år, ibland kommer en ovändad räkning, ibland behöver man åka till läkaren, osv.
Har man alltid ett sparande så brukar det gå runt varje månad, utan att man behöver låna pengar av folk... Man har en bra ekonomi!
Men ibland kan det förekomma att man måste låna lite pengar av någon. Men förekommer det ca. 1 gång per år, så är det inget mera med det. Men förekommer det flera gånger varje månad - så måste man se över sin ekonomi.

Ibland måste man öven prioritera vad man ska göra med sina pengar...
-Vill man ha dom dära snygga kläderna? Vill man dricka massa alkohol? Vill man röka 1 paket cigg om dagen? VIll man äta ute flera gånger i veckan?
Har man inte mycket pengar, så kan man inte göra allting man vill... man kan inte köpa allting man vill. Då måste man prioritera.
Åh, har man inte så stor inkomst, så är ett sparande ännu viktigare!

Kan man inte ekonomi, så kan man ta hjälp av professionella personer.
För ekonomin är A och O, i livet...
Man kan förstöra relationer, man kan förlora saker i sitt liv. Man mår även dåligt inombord om man inte har en stadig och bra ekonomi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0