Tankar...

Man funderar så mycket nu inför förlossningen och första tiden med barnet... då de börjar närma sig.

Jag vill få de klart här hemma. I klädkammaren, i barnrummet, i alla lådor och på alla hyllor... Jag har börjat tänka på att man bör ju ha de städat och diskat hemma, varje dag... ifall man behöver åka in... så är det rent när man kommer hem.
Vem ska ta hand om våra djur när vi har åkt in?

Jag är nu även nervös inför förlossningen... och de var jag inte för ett tag sedan... Då jag nu vet att vårat barn är mycket större än vad som är normalt för min vecka... och med tanke på de, så kommer bebisen i v.40 väga ca. 4kg eller mera... och då är jag så orolig att jag ska gå över tiden... för då kommer bebisen bli ännu större! Hur ska de gå då? Å tänk om man då måste göra ett akut kejsarsnitt bara för de...
Ja, de är mycket tankar just nu!
Helst vill jag bara ta bort alla tankar, speciellt de inför förslossningen... och ta de som de kommer! De vore ju enklast! Men svårt är det!

Sen tänker man på hur första tiden kommer vara här hemma...  Man undrar hur allt kommer att bli... allt kommer bli så annorlunda... men jag hoppas och tror att de kommer vara underbart ändå! :D
Om allt går bra, så kommer man få en underbar bebis! :D

Å sen undrar man vem den lille krabaten i magen är! En pojke? En flicka? Vem kommer bebisen likna? Hur kommer bebisen vara... hehe.

Jaa... man tänker mycket nu!


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Känner igen mig i det du skriver först. Det kallar för att man boar, man vill att allt ska vara perfekt tills den lilla kommer. Men varva ner lite också, det är inte lång tid kvar av den tiden då man bara kan lägga sig ner och läsa en bra bok och ta det lugnt, tro mig.

Det där med att få en stor bebis. Haka inte upp dig på att bebisen kommer bli stor. Jag trodde ju att Elliot skulle väga minst fem kilo när han trillade ut eftersom han också var stor på UL, men det var bara en liten fyra kilos krabat som kom ut. Vissa kanske tycker det är stort också, men tro mig, de är små iallafall de små liven.

Njut av den sista tiden då det bara är ni två, för sen blir det full rulle. Jobbigt vissa stunder, men ack så underbart de ändå!

2010-04-22 @ 19:35:03
URL: http://enlitenfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0