Julafton...

Nu sitter jag här... klockan är 19.30, Troy somnade för 1,5 timmar sen... svärmor med familj åkte hem för 1 timma sen... älsklingen ligger halvdöd i soffan och sover.. är julafton slut nu?

Det har knappt kännts som julafton idag... första gången jag/vi firar jul hemma hos oss... utan "min" familj på min sida (min mamma osv... min mormor osv...) 

Jag har stått i 2 dagar och lagat mat, städat, fixat och donat... Det var så fint dukat på vårat köksbord... 30 min senare, var alla mätta... Där rök 1300kr (så kändes det)...

Jag har gått och funderat och funderat på julklappar... vi delade ut julklapparna i halv kaos, sen va de slut (inte de lugna jag är van vid, och utan en tomte)...

Jag har haft en jättetrevlig julafton vill jag tillägga! <3
Men... det känns som någonting har saknats... Den var inte som jag hade förväntat mig... Inte alls...

Så mycket slit, så mycket pengar jag/vi har lagt ut, sen är allting slut på 6 timmar...
Julen kanske inte är som den alltid har varit...

Kanske är så när man har haft en viss jultradition i 20år... allting har alltid varit som de ska vara... sen firar man med några som inte alls har firat på "vårat vis", en krock där man kanske inte var beredd på...

Men jag har haft det jättetrevligt,
så ingen tror någoting annat! :)

Å min älskade Troy har fått firat sin första jul! :) Min älskade lilla Troy! Å han kunde sitta själv på julafton!! :D

Å imorrn drar vi vidare mot hallsta, och Troys mormor, morfar, mostrarna, och gammelmormor och gammelmorfar... Å på annan dagen blir det hem till svärfar med familj!:)


GOD JUL GOTT FOLK!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0