Chockad mitt i natten

Natten till i torsdags så hände det något ovanligt...
Jag och älsklingen låg och sov (klockan var ca. 23.30)... och plötsligt hör jag hur de plingar på dörren... Jag tänker: Vafan, vem plingar på mitt i natten?
Å för att komma in i våran port måste man typ bo i denna trapp. Portdörren är jämt låst.
Jag ligger kvar i sängen... men plötsligt börjar jag höra massa folk utanför sovrumsfönstret, och dom lyser in i vårat sovrumsfönster och köksfönster med stora ficklampor... Då börjar jag ana, att något inte stämmer... Jag kikar mellan persiennerna, och ser brandmän, ambulanssjukvårdare och poliser... Jag väcker älsklingen, och säger åt han att kolla va de är...
Han öppnar fönstret och då frågar brandmännenom de brinner inne hos oss... Å de gjorde de inte.
Å brandmännen frågar även våra grannar... då någon ringt ochsagt att det är rökutveckling någonstans i våran trappuppgång.
Vi tittar även ut genom fönstren och ser brandbilen, ambulansen, och polisbilen...de hade även dragit ut slangen...
Efter ett tag hör vi att dom säger:
-Vi blåser av. Sedan börjar dom packa ihop sina saker... och sedan åker dom iväg...

Men snacka om att man blev chockad... Å tur att de var falsklarm!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0