Vad är livet?

När jag var liten ville jag bli stor... nu när jag är stor vill jag bli liten igen...
Jag visste vart jag ville bo, vilka jag ville dela livet med, vad jag skulle jobba med, hur min vardag skulle se ut... men nu vet jag ingenting längre...

Jag trivs här i Sthlm, men jag vill ändå bo nära V-ås... men jag vill ändå inte bo i V-ås, utan här i Sthlm...
Jag vill bo i ett fristående hus... men jag vill ändå bo i ett radhus...
Jag vill bo ute på landet... men ändå bo i stan...
Jag vill ha kvar alla våra fyra katter... men jag vill ändå bara ha kvar Donna...
Jag vill hälsa på hemma hos dig/er... men ändå inte...
Jag vill älska dig... men jag kan inte de alltid...
Jag vill städa upp efter dig, och hålla snyggt... men ändå inte... jag kan inte de alltid...
Jag vill ut och resa... men jag vill ändå köpa nytt...
Jag vill spara till handpenning... men jag kan inte...
Jag vill jobba där... men ändå inte...
Vad vill jag jobba med? Vart vill jag bo? Vilka vill jag leva nära?

Vad är livet? Är de alla fina minnen? Eller är det att slita för att få några fina minnen? Är det att jobba dygnet runt? Eller är det ätt bara vara hemma och njuta och göra de man tycker är roligt? Är livet att bo där man trivs? Eller är livet att söka sitt livs boende? Är livet och spara på allting? Eller är livet att slänga? Är livet att se världen? Eller är livet att sitta hemma?

Vad och hur ska jag göra? Jag vet ingenting längre! Jag ångrar mycket, men jag ångrar ingenting...
Vad är livet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0