Min medicin

Var hos min hudläkare igår... har nu ätit min medicin mot svår acne i 3 månader, och jag ska äta den i 3 månader till - sen är de klart!

Mina blodprover har alla varit jättebra under tidens gång - så de känns bra!
Men jag får fortfarande några enstaka finnar ibland och har fortfarande lite fet hy i ansiktet... så vi skulle öka dosen sa hon.
Första månaden åt jag 1 tablett per dag, sen har jag ätit 2 tabletter per dag i 2 månader och nu ska jag äta 3 tabletter per dag de sista tre månaderna.

Hon skrev även ut ett recept mot klåda då jag får utslag på mina armar ibland.
Annars så har mina biverkningar hittils varit (förutom utslagen) torrhet, jag använder lypsyl dygnet runt, sen smörjer jag in min kropp med propyless (en fet hudlotion) 1-2 gånger per dag, men de kliar ändå på min hud så jag har småsår lite överallt för att jag kliat för mycket. Jag är känsligare för solen, blir bränd jättelätt och fort, så jag måste smörja in mig med solskyddsfaktor och ajg får inte ligga och sola (men ute och promenera eller vara ute i solen ett tag får jag vara). Jag är även ganska röd i ansiktet.

Men några positiva saker är ju att mina finnar nästan helt är borta (har inte varit fri från finnar sen jag var ca. 11 år (innan jag fick mina första finnar), jag är lixom len i ansiktet!:) Jag har ju inte lika fet hy i ansiktet (dock lite kvar), men absolute inte som förr, jag behöver inte tvätta ansiktet 100 gånger per dag som jag ville förut. Jag har heller inte fet hårbotten längre, så nu behöver jag inte duscha håret varje dag, var 3:e dag funkar också. (förut duscha jag håret varje dag, för annars kunde jag inte gå ut).


Så trots all klåda och torrhet på kroppen så är jag riktigt nöjd med medicinen!!:)

Kommentarer
Postat av: fanny

härligt att den funkar så bra :)

2011-06-15 @ 10:00:06
Postat av: Diana

Ja de är superskönt!

2011-06-15 @ 22:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0