30 dagar 30 inlägg

Dag 09 – Min tro eller livsfilosofi

Jag tror på ödet!! De är ödet att min kusin gjorde mig glaen för över 6 år sen när hon tjatade på mig att hon ville sitta vid min dator på msn... annars hade jag inte träffat min älskade Robba!
Precis som att svärmors bror är gift med min mammas barndomskompis!
Det finns gånger då de händer tragiska saker i ens liv, och man fattar inte varför?? Men när man blickar tillbaka så ser man att om de inte hade hänt så kanske de inte hade kommit något bra ur de senare... Jag har inte sett de alla gånger, de kan jag inte säga, men en del gånger... Så jag tror allt har med ödet att göra!
De är tex ödet som gjorde att jag och min familj hamnade här i Märsta! Först flyttade jag och älsklingen ihop och bodde kvar i Upplands Väsby där han hade bott ett tag... sen flyttade min kompis och hennes barn till Märsta. Av någon anledning så registrerade jag mig i Sigtunahems bostadskö och fick många poäng då jag är ung och hade fått barn. De höll på med att bygga nya hus och jag chansade att anmäla intresse... och pang bom, där stod vi och hade skrivit på ett nytt kontrakt - nu är vi glada och stolta Märstabor - här trivs vi!:)

Ibland brukar jag skämta om att vi är som ett sims spel... någon som styr oss, precis som i de spelet... :P Men de är mest på skoj!

Jag tror även på spöken... Jag tycks ha sett/upplevt något som verkar vara ett liv efter döden. Ibland gör de mig lite rädd, men ibland tycker jag de är coolt! Jag tror nog att kanske inte alla, men en del blir kvar här på jorden efter vi dött, och vandrar omkring... folk som kanske inte vill lämna sitt hus eller familj osv.
Jag har hört många historier från vänner som berättar att dom upplevt saker efter någon nära till dom gått bort... så ja, jag tror på de!


Dag 09 – Min tro eller livsfilosofi
Dag 10 – Bloggfavoriter
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – 10 saker du inte vet om mig
Dag 13 – En vanlig dag hemma hos mig
Dag 14 – Dåliga vanor och laster
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Första kyssen
Dag 17 – Barndomsminne
Dag 18 – Ett pinsamt ögonblick
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Mina förebilder
Dag 21 – Mina dåliga sidor
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Mitt hem
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Det här är jag bra på
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Saker jag saknar
Dag 29 – Det här ska jag bli när jag blir stor
Dag 30 – 10 dödssynder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0